ERASMUS+

SCHOOL 3.0

2021 – 2022

Mobilitate Italia, Reggio Calabria

             În perioada 17-21 noiembrie 2019, o delegație a școlii noastre, formată din profesorii Ioja Petronela, Bodea Carla, Savulov Simona, Aldescu Mirela și Belei Cristina, a participat la prima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus A School 3.0 care s-a desfășurat în Italia, Reggio Calabria. Acest proiect este axat pe robotică, gândire computațională și coding precum și pe modalitățile de implementare la nivel interdisciplinar. În afară de România, celelalte țări partenere în proiect sunt Italia, Grecia (care este și coordonatoarea proiectului), Polonia și Turcia.

             În prima zi profesorii participanți au fost introduși în lumea fascinantă a roboticii și a aplicabilităților sale pedagogice. În mare parte, s-a lucrat în laboratorul de informatică al școlii. A doua zi a avut loc un curs intensiv de instruire în SCRATCH și fiecare participant a trebuit să creeze propriul său joc video.
În a treia zi s-au prezentat instrumente noi de programare și îmbinarea lor cu SCRATCH iar produsul final a fost crearea unor proiecte proprii. Urmatoarea zi a cuprins realizarea unor aplicații pentru telefon și implicațiile pedagogice ale folosirii lor. În ultima zi, cursul s-a axat pe gandire computațională și aplicare transdisciplinară a acestor abordări.

             Calendarul activităților a cuprins și scurte vizite culturale precum și incursiuni în natură. De asemenea, experiența culinară oferită de gastronomia italiană a fost una desavarșită. Gazdele noastre de la Instituto Istruzione “Augusto Righi,” Reggio Calabria, s-au asigurat nu doar de faptul că ne vom lărgi orizontul în privința roboticii ci ne vom bucura și de ospitalitea și căldura localnicilor.

Imagini

Mobilitate Turcia, Istanbul

             În perioada 14-20.11.2021 a avut loc cea de-a doua mobilitate a proiectului Erasmus, A school 3.0. De această dată, activitatea de învățare s-a desfășurat în Turcia, Istanbul. Profesorii participanți au fost Ioja Petronela, Aldescu Mirela, Bodea Carla, Belei Cristina și Șoica Codruța.

             Pe parcursul acestei perioade de instruire, activitățile de învățare au fost centrate pe folosirea unei imprimante 3D și tehnologiile adiacente precum și pe modalitățile de implementare în curriculum-ul școlar.

             În prima zi s-a prezentat o astfel de imprimantă, modalitatea de funcționare, părțile componente și s-a subliniat importanța folosirii ei în domeniul educației. A doua zi fiecare participant a învățat să asambleze și să dezasambleze componentele imprimantei și să opereze imprimanta. În a treia zi profesorii au învățat cum să folosească programul Simplify3D, să creeze un design și să îl printeze cu ajutorul imprimantei 3D. A patra zi a fost dedicata programelor Tinkercad și Solidworks. Cu ajutorul acestora, participanții au învățat să creeze și să printeze diferite modele. Ultima zi a cursului s-a axat pe partea de hardware a imprimantei și a procesului mecanic de funcționare.

             Pe lânga activitățile mai sus menționate, organizatorii au oferit participanților o adevărată incursiune culturală și gastronomică în Istanbul.

Imagini

Mobilitate Krosno, Polonia

             În perioada 28.03-01.04. 2022, delegația română formată din profesorii Carla Bodea, Șoica Codruța, Hanțiu Adrian, Mihaela Nicola și Craivan Camelia au reprezentat Colegiul Național “Vasile Goldiș” în cadrul proiectului Erasmus+ “ A School 3.0” în Krosno, Polonia.

             Schimbul de experiență al profesorilor a debutat luni cu o vizită la Glass Heritage Museum care reprezintă cel mai mare centru de producție de sticlă și fibre de sticlă din Europa unde arta suflatului in sticlă este la ea acasă cu o tradiție de aproape 5 secole. Ziua a continuat cu vizitarea școlii gazdă și in special a laboratoarelor și a tehnologiei din dotare. Prima zi s-a încheiat cu o cină festivă din partea școlii care s-a ridicat la înălțimea reputației de gazdă primitoare.

            În ziua următoare profesorii participanți au luat parte la câteva activități practice în laboratorul de informatică al școlii implementând activitățile descrise în proiect și apoi au vizitat împrejurimile pitorești ale orașului medieval în care se află școala.

            Miercuri s-au continuat activitățile de învățare pe marginea proiectului „A School 3.0” aprofundând atât partea teoretică referitoare la construirea de roboți cât și cea practică, profesorii învățând să „sudeze” împreună diferite componente după cum reiese din pozele atașate. Punctul culminant al zilei a fost vizita la „The Subcarpathian Museum” din Krosno, un punct de referință pentru regiune atât din punct de vedere istoric cât și arhitectonic.

            Joia a fost dedicată exclusiv activităților culturale prilejuite de vizitarea Muzeului în aer liber din Sanok (echivalentul Muzeului Satului Românesc), o perlă a folclorului și arhitecturii poloneze.

            Galeria Beksinski a fost următorul punct de atracție de pe lista zilei și, cu siguranță, nu a dezamăgit prin colecțiile sale impresionante ale artiștilor contemporani, fiind cea mai mare galerie de acest gen din lume.

            Ziua s-a încheiat cu o cină în tipica tradiție poloneză, cu multă voie bună și bucate alese.

            Ultima zi a mobilității transnaționale a fost dedicată vizitării Cracoviei care, evident, nu putea lipsi din palmaresul incursiunii noastre în Polonia. Fascinantă din toate punctele de vedere, fosta capitală poloneză ne-a încantat atât simțurile estetice cât și pe cele gastronomice. Aceasta a fost și ziua în care ne-am luat rămas bun de la partenerii polonezi, turci și italieni de care ne leagă nu doar un cald sentiment colegial ci și o sinceră prietenie.

Imagini

Sari la conținut